ПЕСНЯРЫ.com - Сообщение форума: Песняры

Добро пожаловать на ПЕСНЯРЫ.com - Форум. Войдите или зарегистрируйтесь.

Коллективы

Справка

Музыканты

Дискография

Песни

Концерты

Фотогалерея

Публикации

Новости

Форум

Парад ансамблей

Поиск по сайту:


Белорусские песняры
Лявоны
Лявоны-песняры
Молодёжная студия ансамбля "Песняры"
Песняры
Песняры (1998)
Песняры (БГА)
Песняры И. Свечкина
Песняры п/у Л. Борткевича
Сольные проекты музыкантов ВИА "Песняры"
Спадчына
Студия "Лявоны" при БГА "Песняры"

Мы в ВКОНТАКТЕ

Песняры:СправкаМузыкантыДискографияПесниКонцертыФотогалереяПубликацииНовостиОбсуждение

Для добавления и изменения информации на сайте необходимо авторизоваться на форуме.

xx Песняры - II (Алеся) (1974)

20 ноября 2008, 19:35:20 от Олег Верещагин
http://experty.by/?q=node/146

Песняры "Песняры" [2]
оценка: 9,25
релиз: 1974
лейбл: Мелодия (USSR)

Второй альбом "Песняров" (неофициальное название "Алеся"), где на первый план выходят "сольные" номера различных вокалистов (В.Мулявин, Л.Борткевич, А.Кашепаров).1. Алеся
2. Нашто бабе агарод
3. Спадчына
4. І тулы гара, і сюды гара
5. Завушніцы
6. Каханне
7. Чорныя вочы
8. Стаіць вярба
9. Ружы цвет
10. Хлопец пашаньку пахае

Мнения экспертов сайта experty.by

Сергей Будкин
оценка: 10,00


Другая кружэлка толькі падмацавала супэрпасьпяховы дэбют "Песьняроў" на "Мэлёдыі". "Алесю" можна палічыць лягічным працягам "Александрыны", "І туды гара..." толькі пацьвердзіла тое, што Мулявін сапраўды знайшоў ключ да пераасэнсаваньня беларускага фальклору, а тут яшчэ адзін чарговы фолк-рок гімн вярбе – "Стаіць вярба".

У шэрагу нумароў "Песьняры" пайшлі куды далей, чым у першым сваім запісе. Самай сьмелай (і падаецца, што недаацэненай) падаецца псыхадэлічная "Ружы цвет", што папросту здольная сарваць дах, а канцоўка "Завушніц" падаецца адным з самых смачных музычных кавалкаў з тых, што даводзілася чуць.


Дмитрий Безкоровайный
оценка: 9,00


На втором альбоме мы уже слышим звучание серьезной, взрослой и популярной группы.

Если на первом диске "Песняров" явно доминировали фолковые мотивы, то здесь ими может похвастаться лишь половина композиций. Среди них все еще царит юношеский задор – много знакомых по первому альбому обработок народного материала на современный лад, есть также несколько авторских фолк-стилизаций. В этой части преобладают биг-битовые влияния первого альбома (особенно "На што бабе агарод", "І туды гара, і сюды гара", а также авторская "Каханне"), которые периодически украшены арт-роковыми вставками (см. привет "Jethro Tull" в "Хлопец пашаньку пахае").

Среди нефолковых композиций задора заметно меньше - начинает набирать силу работа на массовую аудиторию. Традиции одинокой на прошлом альбоме "Александрыны" продолжают баллады "Алеся" и "Спадчына" (обе написал Игорь Лученок), а роль околоэстрадных "Рушніков" выполняют очаровательные "Завушніцы" Мулявина и сладковатые "Чорныя вочы" Зинкевича.

Впрочем, среди обеих категорий есть по песне, которые не уложились в общий контекст. И обе они звучат под конец диска. Сначала фолк-арт-рок "Стаіць вярба" (народная) с вокализами и гитарными запилами, затем авторская "Ружы цвет" (Мулявин) со стремительными психоделическими соло клавишных и гитар (привет "Emerson, Lake & Palmer"). С точки зрения смелости музыкальной мысли, наверное, это и есть главные сливки альбома, который безусловно относится к числу лучших в дискографии группы.


Олег Климов
оценка: 9,00


Если уж дебютный диск "Песняров" стал "просто" ядерно-атомно-водородным взрывом, фактом НЛО на официальном советском песенном просторе, то и дальнейшие творческие изыскания музыкантов в области пластинкостроения можно (и нужно) было рассматривать только по большому счету. Даже при том, что грамотно и точно составленный первый альбом П., 100%-шлягерный, все же отличался и сыроватым, плоским, чуть фанерным звучанием, каким-то... послеоперационным, не очень жизненным: правда, не будем забывать о тогдашних реалиях – технических возможностях для записи столь неординарного коллектива, "чужеродного" для кондовой советской эстрады. Главное – содержание. А оно...

Продолжение хитов (в "золотой биографии" ансамбля проходных, непамятных песен – по пальцам перечесть): "Алеся", "На што бабе агарод", "Спадчына", "I туды гара, i сюды гара", "Завушнiцы" (пошли уже такие конкретные гитарные соляки, а-ля Хендрикс), "Каханне" (именно здесь, может впервые, мне почудились намеки на то, что группе вполне по силам произведения большего, нежели песня, музыкально-поэтического объема: много тут всяческих нестандартно куплето-припевных ходов), "Стаiць вярба" (отчетливо слышно, что "Песнярам" узко все время находится в формате песни), "Ружы цвет" (готовый рок-номер для рок-оперы), "Хлопец пашаньку пахае".

Та же прозрачность звука (студийно он становится пусть и не явно, но получше, кристальность его мы в будущем почувствуем), стадионность, круг; потрясающая мелодичность, продуманность. И еще одна деталь – патриотичность (без всяких кавычек и стеба) творчества "Песняров", любовь к родине, в дальнейшем – гражданственность становятся и станут одной из их черт.


Дмитрий Подберезский
оценка: 9,00


Другі альбом калектыву ўяўляе сабой працяг і разьвіцьцё прынцыпаў, закладзеных у дэбютным дыску. Нельга не адзначыць, што "Песьняры" дэманструюць тут больш багатае, шырокае гучаньне, шмат у чым дзякуючы таму, што дадаліся новыя інструмэнты, у тым ліку струнныя, а гучаньне духавых набыло асэнсаванасьць. Яўна вырас выканальніцкі ўзровень музыкаў, якія набылі ўжо на той час значны канцэртны і студыйны досьвед. Завяршылася фармаваньне і фірмовага вакальнага аблічча. Гэтыя чыньнікі й дазволілі ансамблю яшчэ больш сьмела пайсьці па шляху адаптацыі беларускага народнага меласу да актуальных на той час тэндэнцый у сусьветнай рок-музыцы.

Гэты альбом, бадай, найбольш разнастайны што да выкарыстаньня тых ці іншых стылёвых прыёмаў, хоць зь ягоным выданьнем ужо выразна пазначыліся дзьве асноўныя тэндэнцыі ў творчасьці "Песьняроў". З аднаго боку – гэта выкананьне твораў савецкіх кампазытараў, як правіла – у асноўным высокай мастацкай якасьці; з другога – далейшая распрацоўка беларускага музычнага фальклору. "Алеся", "Спадчына", "Завушніцы" – гэтыя песьні з другога альбому зрабіліся клясычнымі пазыцыямі ў рэпэртуары. Але калі ўважліва прыслухацца да народных песень, нельга не адзначыць надзвычайную разнастайнасьць іх музычнага вырашэньня. Відавочна, што ў аранжаваньнях музыкі куды больш сьмела й упэўнена паглыбляюцца ў арыгінальныя мэлёдыі. Адзін з прыкладаў – "І туды гара, і сюды гара". Аранжаваньне песьні "Стаіць вярба" на той для савецкай эстрады наогул можна лічыць дзёрзкім выклікам: дакладны рыф, скажонае гучаньне гітары, партыя духавых, што нагадвае гучаньне амэрыканскіх джаз-рокавых каманд, – ва ўсё гэта было цяжка паверыць. А тут яшчэ "Ружы цвет", якая па стылістыцы аніяк не адпавядала саладжавай стылістыцы айчынных ВІА. А тут яшчэ "Хлопец пашаньку пахае" – немудрагелістая песенька, у якой, аднак, партыя флейты імгненна выклікае асацыяцыі з творчасьцю Jethro Tull.

Можна, канешне, колькі заўгодна кідаць у прастору пытаньні кшталту "І як ім гэта дазволілі?!" Але Мулявін з калегамі напэўна дазволаў ні ў каго не пыталіся. Проста рабілі сваю справу так, як лічылі патрэбным.

Моцная, цэльная, як на той час – безумоўна прагрэсіўная праграма.

"Experty.by"
4 комментариев | Написать комментарий
Песняры:СправкаМузыкантыДискографияПесниКонцертыФотогалереяПубликацииНовостиОбсуждение